Wednesday, June 30, 2010

makan...makan...makan...

Malam tok aku ngembak mentua ku dinner kat chilli peppers astana. Aku makan kue tiaw tomato jak sbb aku byk makan lunch hour. Aku rasa aku dah over full dek makanan...sampaikan nak sendawa pun susah. Rasa sik aktif jak. Rasa sik bertenaga maybe berat ke badan. Ni ndak kerja aku kebelakangan tok nang makannnnnnnn ajak2. Dah lah semua high kolesterol, high fat, high risk for penyakit. Waktu aku naip tok pun rasa semput jak. Rasa tersekat makanan kat geruk tok. Semua orang madah aku dah gemuk, even pak guard pun ada negur aku juak dah gemuk. Eeeee...malu nya aku. Ya lah rangkak gilak makan sik ingat dunia. Aku harap esok aku sik lunch. Makan oat jak dah. Aku harus kurangkan berat badan aku tok. Exercise pun maok juak. Perut pun makin boroi huhuhuhu.....
Muka aku makin bulat dan temban...takut aku jadi gemuk eyh....sedang2 ok lah..sedap mata memandang...biar mengiurkan hahahhahaaahha pa jak lah. Aku mesti diet. Mala jak madah kedak ya last2 makan juak. Biar praktis awal so bila dtg bulan posa sik lah terasa gilak bila berlapar. Insya'allah....amin. Nang semput ku rasa waktu tok. Sik cergas bah ngan keadaan dak tok. Sik selesa. Takut ku nak timbang berat badan ku...gerenti makin tambah. Rasa impossible nak balit ke 45kg. Joging pun sekda apatah gik erobik. Sekda masa...leka memerah tulang ngan brooke ceh. Sik cergas rasa. Ya Allah, berikan lah aku kesihatan yang tip top dan berpanjangan...murahkanlah rezeki ku...hindarkanlah aku dari segala musibah dan hasad dengki....terangkan lah hatiku dalam mengadaptasi pelajaran baru...ampunkanlah segala dosa yang telah ku lakukan...ampunkanlah juga dosa suami dan kedua ibu bapa ku...dan berkatilah kehidupan anak ku dan kami semua...sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...amin.

No comments:

Post a Comment