Tuesday, January 11, 2011

Hujan

Awal subuh tadik ujan makin lebat. Alarm bunyi ku tutup balit. Nyaman tidor time ujan kedak tok. Tiba2 ku buka mata ku tangga mak ku kat depan muka ku, 'ko sik kerja kah? Ujan lebat ya. Giney nak turun. Banjir'. Alu membantutkan semangat aku bangun dan terus tidor balit. Dalam kol 7 pagi ku buka mata. Ku tangga bapa ku dah mandi. Aku pa gik cepat2 bangun berkemas pakey jeans casual t-shirt tudung indon start engine trus jalan. Skali limpas skolah stapok msh ada keta ngantar anak g skolah. Byk gik ya. Biasa time tok dah sekda gilak keta ngantar anak g skolah. Skali turun bukit ish air penuh beb sik dpt ku rasa nak pakey jalan ya berpusing gik pakey jalan kem. Ya pun jammed juak. Byk tpt ku tangga dah nait air. Parit2 besar pun dah penuh air melimpah. Kereta byk berenti tgh jalan, tepi jalan rosak pasal meredah air. Ati rasa nak patah balit g umah tapi ya lah tek tgh jammed mcmni lah nak balit. Terpaksa go on jak. Last2 aku sampey opis kol 9pagi huh!
Perut lapar bukan main gik. Lepas slide kad g kantin tapau mee jawa. Sik nyaman alu! Thari rasa nak makan colonel burger. Nak ambik duit juak beli susu e-one. Alu lah aku, pjan n mel g mall makan n shopping kat cya. Makan kat kfc. Aku order colonel burger nya berik zinger burger ceh! Sik alert alu jak. Sekhal lah janji burger. Dolok ku rasa zinger lebih nyaman dari colonel. KInek  tok colonel lebih nyaman dari zinger heheheh.
Time petang2 mcm tok ujan gik. Sampey ke malam lah ujan tok. Pagi esok mun ujan lebat juak aku sik turun kerja lah hahahah.
Nak balit lok eyh aku sorang  kat opis tok. Takutttttttttt......

No comments:

Post a Comment