Monday, January 10, 2011

Lipan

Malam tadik tengah mek duak e-one ilek2 nangga tv dlm bilit, dania pun buka pintu nak masuk. Aku cepat2 suruh nya jgn masuk sbb nya sigat nak berbungka barang. Tgh nya nak tutup pintu aku terkejut nya nerais; Dania:'Lipan! Lipan!'.
Aku: 'Ni! Ni!'.
Dania: 'Nun! Nun!'
hahaha lawak ada jak.
Terus aku tarit tangan e-one kluar dari bilit dan madah ngan cidak umah ada lipan. Aku dah sik dpt polah pa2 gik...just duduk atas krusi ngan e-one tangga cidak carik. Punya lah lamak carik lipan ya baruk dpt. Ya pun setengah badan jak dpt setengah gik sik tauk cney tuju. Ya mak ku madah ; 'ko nak tidor dlm bilit kah? brani ko. Setengah jak badan nya dapat ya setengah gik sik tauk. Lipan pandey tumbuh balit badan nya'.
Alu lah aku tek tidor kat luar. Tidor atas sofa. Nyamok sempat juak supper ceh! Bising jak lagik cidak nangga AJL25. Ana rafalli juara.
Dekat subuh hujan lebat jak gik. Makin liat ku nak bangun. Tambah gik alarm ku sekda. Last2 skali ku bangun ari dah kol 7pagi. Baju kurung sik berseterika. Kira tek nak pakey tudung indon ya simple jak sik pyh seterika pakey trus tapi sik ngenak. Terpaksa juak aku seterika tudung ya. Ya juak e-one sik maok lepas. Mala jak nak berembak jak2. Cidak lain sekda pun nak berembak jak2 tang ada nya sorang. Turun tadik pun bapak ku yg pujuk nya madah aku g kerja. Skali ku kluar dari simpang hardware, dari jauh gik ku nangga keta dah bersusun. Punya lah jammed. Aku sampey kat opis lebih kurang pukul 8.30 pagi. Sakit kaki mbak nekan klac. Ujan panas jak gik. Ada pelangi. Orang tua2 madah ujan kedak tok bahaya. Apatah gik dgn keadaan aku kedak tok huhuhu. Tawakal jak lah.
Skali sampey opis perut aku nang lapar giler. Balit dari slide kad aku terus polah air milo, minta meehuun audrey sikit terus makan. Pasya ambik mee maggi yg faizah masak juak. Balit kat depan, polah kerja, tahan ngantok. Boring juak lah aku sorang depan tok.
Thari aku malas alu nak kuar nak tapau. Tapi tapau juak takut kelaparan. Aku ambik nasi sikit jak. Pasya mesti ada rasa nak terkeluar balit smua makanan ya huh! Even skarang tok pun kedak ya juak. Tekak tok rasa kenak cekak ada juak, ni ndak rasa nak muntah jak2. Menghadapi hari esok gik. Entah siapa yg datang dari Lutong esok. Tok lah ku malas. Harap2 esok lebih baik dari hari ini.

No comments:

Post a Comment