Tuesday, July 13, 2010

Weekly Broadband

Aritok aku baruk reload broadband ku yang dah expired 5hb july ariya. Tiap malam ku nak surf tapi slalu jak sekda masa pas bersesah alu tidur keletihan. Ni ndak leka melayan e-one pas nya tidur baruk dapat bersesah n mandi. Sik hal lah nang dah azali nya kedak ya. Mun anak bertambah kelak macam ni ndak kah. Waktu ya tulang tenaga pun dah sik kuat gik huhuhu. Lamak juak dah ku sik meluah perasaan ngan blog tok. Sepatutnya aritok space untuk tong lintah aku dah siap dah tinggal beli jala orkid kumbuk k ngalang cahaya matahari. Adi janji mok polah aritok pas nya balit kerja sekali tek lepak ngan cidak sampey malam. Geram ati ku ngan orang kedak ya koh. Malam marek terit jak madah sik susah kerja ya kayu banyak cucuk jak dah siap. Sekali tek ni nya siap... siap k air liur jak. Kelakar jak lebih. Kelakar jak pandey. Ish kenak aritok aku nang geram ati jak. Macam ni lah ku nak ngangkat tong ya mun tempat sekda. Bila aku suruh renovate rumah nya padah lepas raya maka aku tek nak beraya kat umah ya mun lepas raya nak d polah apa lah erti nya!! Nang geram jak ati ku tok nasib bait umah orang gik ada malu mun dak alu lah. ISH GERAM! GERAM! GERAMMMMMM!!!!!!!!!!
Aritok juak aku sik sangka seseorang membuat keputusan terbesar dalam hidup sekelip mata. Entah sik tauk apa yang akan jadi ngan nya kelak. Yang pasti mesti ada problem. Mun sekda ya nasib bait lah. Sik sangka ku tapi sekati nya lah ya hak nya pilihan nya. Apa yang ku lalek.. bukan ngaco aku pun. Ya hal nya..janji bahagia mun sik ya nasib lah. Aku sebenarnya nak belajar mengaji balit. Kira nak ngaji ngan orang sebelah umah tailor tapi blom madah gik. Walaupun aku dah khatam al-quran tapi rasa macam sik pandey gik baca sebab lamak gilak dah sik baca dan menghayati. Sebab ya lah aku nak start dari muqaddam agik. Harap2 aku dapat mengalun ayat2 ya dengan lebih merdu agik. Aku rindu nak belajar dan membaca quran. Tapi ya lah masa sik mengizinkan. Aku takut juak sik sempat ya lah ajal tok kita sik tauk datang nya. Bila2 jak nya sik madah. Takut juak aku bila mengenangkan dosa2 yang dilakukan. Cukup sik bekal k embak kelak. Aku paling takut seksa kubur. Banyak versi cerita yang ku dengar. Ada juak dari ayat2 al-quran yang diterjemah madah pasal seksa kubur. Sama juak ngan ari akhirat. Huisshhhhhh takut nya aku. Ya Allah, ampunkanlah segala dosa yang telah ku lakukan selama hidup ku ini. Bukakanlah hatiku untuk sentiasa taat dan mengerjakan suruhanMu dan meninggalkan laranganMu. Berkati lah hidup ku ini. Buangkan lah segala hasad dengki dan perasaan yang akan memudaratkan diriku. Sesungguhnya Engkau maha memahami. Amin.

No comments:

Post a Comment