Monday, November 28, 2011

Selamat Tahun Baru...Selamat Menyambul Maal Hijrah 1443H..

Marek adalah tahun baru bagi umat Islam. Masing2 sebelum hari terakhir kerja ariya, ngucap selamat tahun baru, apa azam tahun baru? Aku pulak, macam terpinga2 seolah baru tersedar dari mimpi. Ni ndak, selama tok pakey calendar org putih ajak jadi sik ingat ngan tahun baru agama sendiri. Astaga!! Ya Allah, ampunkanlah kelalaian ku terhadapMu.
Tahun baru tok, aku harap segalanya berjalan lancar dan segala permintaan dan doa ku dimakbulkan tuhan. Amin.
Aritok adalah public holiday untuk Ma'al Hijrah. Ilek kat umah ajak. Mula2 pagi nak jalan pasya sik jadi pa mak ku gik tolong kakak ku bermasak k nya hantar sedekah ngan jiran. Lauk nya adalah nasi minyak, ayam masak kicap tiram, sayur kobis udang, sup kaki ayam dan juga ulam tepus (tok sik d sedekah lah..k makan kedirik). Ingin juak nangga ulam tepus tadik tapi apa kan daya aku blom berani makan belacan. Makanan pedas2 pun aku blom berani gilak nak makan, sama juak ngan minuman sejuk. Memang ada makan minum tapi sik lah banyak. Sekadar ncerik ajak. Mungkin masuk bulan ke-4 kelak aku boleh start makan belacan. Nak masam ada juak lah ku makan sikit2 ya pun info dari aunty Sedi madah iboh makan nak masam dolok tapi ku langgar jak. Nya anak dah masuk 8 bulan pun masih blom makan yang masam. Insya'allah...tuhan akan melindungi dan memberkati aku serta menghindarkan dari segala kesusahan dan meningkatkan kesihatan luaran dan dalaman aku. Amin!
Banyak gambar yang baruk ku upload dari camera. Hari tok baruk sempat. Banyak crita nak ku share ngan kitakorang so tunggu k. Mun masa mengizinkan, aku akan cuba untuk mengup-datekan blog aku tok segala keluh kesah 1001 cerita setiap hari untuk tatapan semua. Insya-allah.
Jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment