Monday, November 1, 2010

kerja

Aritok awal pagi gik dah ada issue kat tempat kerja. Macam biasa terjadi lah perang e-mail. Macam biasa juak masing2 sik maok mengalah. Nak aku bersuara kelak rasanya suara aku tok sik layak untuk didengari. Dah lah Steven n Yeo dah tanya fabrication photos dan aku lebih2 janji dlm minggu tok berik. Ntah dapat ndak kah aku siapkan. Testimonial gik belom polah dah lah kertas testi sekda stock. Nak beli gik. Workers makin bertambah ngagak aku madah testi cidak salah nama lah, salah ic no lah, salah post lah. Bila ku check ngan p.o.s. cidak betul jak apa yg ku polah. Rupa2 nya p.o.s. cidak sik betul d polah department memasing. Ceh buang karan jak. Dlm byk2 org yang jumpa aku pasal testi ya adalah sorang dlm tahap hensem bak kata mek duak mel. Yang lain tahap kiok hahaah. Minggu tok juak bz pasal dinner sabtu tok. Tema tahun 50an. Memasing pening palak pikir apa nak d pakey. Style macam ni. Baju apa . Cney nak make-up. Sesuai sik. Kacak sik. Pendek kata sik pian kerja leka survey macam2. Aku pun naik pening. Lunch hour tadik mek orang g survey baju style retro. Ada lah mek duak mel beli tapi sik tauk dinner klak jadi sik aku pakey. Fitting tuuuuuuu....sexy gik....lemah ku. 
Plan untuk esok awal pagi suruh mel g beli kertas cert dan aku proceed ngan transmittal as built drawings, lunch hour g kenyalang carik kasut, petang settle claim siew suruh rith mbak g lutong, polah testimonial mereka yang lambat hantar at the same time upload fabrication photos in LL and CD for both steven and yeo. Hopefully i can make it all in a day.
Petang tadik slide card dekat nak kol 6pm. Dahlah OT ari sabtu ya tek lupak slide out. Sia2 jak huh. Rugi aku untung brooke huh. Ceh.  Bila ku g blakang terkejut pintu dak faizah dah tutup rupa2 nya dah balit aku tek sik tauk. Faizah mcm stress, bingong, mcm hiding something, thinking of something, keliru dan semacam dengan nya jak. Ni ndak sampey lupak pupor miyami nya hahhahaah. 
K lah aku nak surf tok nak bukak Utube. Esok kita nangga dpt sik aku plah plan ya in a day.
Daaaaaaaaaaaaaaa.....................


2 comments:

  1. ceh...nama kmk pun da juak du hal....
    yalah na...kadang2 kita sik dpt nak share ngn org masalah..sory k....
    for sure mmg sik ada kaitan ngn kitak org......
    ya cuma lah masalah kmk luar dr opis tok...kadang2 palak berbelit dah mikir..tp masalah ya masih juak ada gik...hilang datang jak masalah ya...sory lah mun suruh ktk keliru n rasa pelik jak.....
    anyway hapy brthday mama

    ReplyDelete
  2. aok zah...sbb kitak ada dlm putaran hidup mek marek hehehe
    mmg lah zah kadang2 ya ada problem yg kita sik dpt share ngan sapa2...mmg sik dinafikan...mek pun faham sbb mek pun kedak ya juak...but honestly mmg marek nampak gilak lah...rasanya dah 2 3 hari kan...guessing ajak tok..sampey sik brani mek nak kaco lebih2...
    but anyway hope that your problem will be settle in a good way or win win situation lah gegege

    ReplyDelete