Tuesday, June 28, 2011

Sedih....

Aritok banyak perkara sedih yang berlaku. Mula2 pagi tadik pasal gaji. Sik puas ati langsung. Rupa2nya kenak putar belit. Perkara sedih kedua yang aku dapat tahu, owner umah sewa lamak aku madah kenak tipu oleh penyewa sebelum aku. Nya madah nya sewa RM300 sebulan padahal cuma RM200 jak. Pasya siap minta 2bulan deposit gik. Sik berkat duit ya mun nya bena2 tipu aku. Sik tenteram nya ngenang duit ya dan akan sentiasa teringat dan rasa bersalah sehinggalah nya bayar balit semua duit aku ya. Banyak ya bah RM600. Perkara ketiga adalah kesian nangga Dhamirah. Aku ngan member pergi melawat nya kat hospital tadik. Waktu ya nya gik tido. Kesian nangga nya. Kembang kaki tangan. Waktu nak balit tadik pucat n sejuk kaki nya. Tangan ada panas sikit. Kesian tedah. Doktor madah nya batuk then kahak lekat kat tekak, lama2 turun ke paru2 lalu mengakibatkan jangkitan paru2. Sekarang tok tgh dlm proses membuang lendir dan jangkitan ya. Kesian Dhamirah. Umur baru 13bulan. Mudah2an Dhamirah cepat sembut. Amin. Perkara keempat adalah bila aku kol suruh orang semandin ngabas nya madah mun ada masa baruk g ngabas. Bah nya pa dpolah, pa kerja sampey sekda masa nak ngabas orang sakit. Mun orang lain cepat jak. Pasya madah nya dah kat umah. Awal juak nya balit tek. Coba stay kat tpt aku...dekat nak tgh malam..pagi baruk balit. Sakit ati ku lokk...Tapi apa boleh buat, tok lah dugaan yang aku harus tempuhi. Aku mesti kuat. Insya'allah.

Malam kelak sik tauk ada berita sedih agik kah sik. Harap2 sekda. Biarlah kali tok berita hepi jak yang ada. Insya'allah.

No comments:

Post a Comment