Sunday, December 25, 2011

Hujan oh hujan

Awal pagi aku dah bangun aritok polah bekal untuk Sedi pergi kerja. Sebelum nya turun kerja, aku suruh g beli susu dolok. Sekali bila nya balit madah sik kerja sebab Matang, Satok banjir. Air besar. Air parit melimpah sebenarnya. Belom gik banjir sebenar2nya. Alu makan kat umah jak lah bekal ya. Aku pun aher mandi aritok dekat nak kol satu baruk mandi. Hujan masih turun start dari malam tadik sampey kinek tok. Mun paragon kat batu kawa tok banjir, alamat nya sik dapat kluar lah aku. Kat umah jak lah jawap nya. Sekda polah pa2 aritok. Nak jalan pun ujan. Jadi aku review berat badan aku dari dolok sampey marek. Bulan 01/2011 berat aku 56.5kg tapi ujung taun tok 12/2011 berat aku 59kg. Nampak gaya aku mesti diet habis2an. Aku dah start kurangkan pengambilan nasi dan gula sebab 2 benda ya adalah penyumbang kepada penambahan berat badan bukan aku ajak tapi kepada semua orang. Of course lah sik dapat nak buang terus. Aku mula dengan sikit2. Makan sikit2 insya'allah lamak2 akan biasa sik makan nasi. Aku terpaksa berusaha untuk kurangkan 4kg dolok supaya berat aku jadi 55kg. Insya'allah.. alah bisa tegal biasa. Tok pun aku sebenarnya dah kurang kan 1.4kg dengan pengurangan pengambilan nasi dan lain2 makanan. Senang crita, bagus ku polah table jak untuk rujukan aku di masa depan.

01/2011     56.5kg
09/2011     60.4kg
12/2011     59kg

Ada tambah ada kurang berat aku tok. Sik hal lah, sempena tahun baru tok aku nak kurangkan berat badan, tambahkan pahala.
K lah kelak sambung agik aku nak makan sup daging lok. Ya tek nak diet hahahaha. Chow.

No comments:

Post a Comment